farangensi.blogg.se

Inför och under min fjärde resa med hustru Pitsamai till Thailand

Lucky cat

Publicerad 2013-01-26 16:39:00 i Allmänt,

Jo nu är det klart. Snart åker hustrun och jag till Thailand för att slutbetala vårt hus och börja inreda det så att familj och vänner kan komma på besök. Jag hade inte tänkt att åka eftersom det kostar några sköna lakan (tusenlappar). Hustrun insisterade mycket enträget. En anledning till vädjandena var att släkten lät förstå att den inte gillade att hon kom utan sin man. Min kropp har värkt i den polarkyla som regerat över Sverige de senaste veckorna så jag tänkte om och får en kort två veckors resa till Thailand där man inte klagar över kylan. Idag framkom att vi kan inte flytta in i vårt hus i Hua Hin utan att munkarna har välsignat huset, drivit ut alla onda andar och invigt det husaltare utomhus som de flesta bostäder i Thailand är försedda med. Kommer munkarna till huset så måste "husbonn" vara på plats, d.v.s. jag annars är det inte och framförallt ser det inte bra ut.

Jag har alltid varit medial (synsk) och har inte velat utveckla den förmågan eftersom jag inte riktigt vet vad jag har att göra med. När hustrun var i Thailand ensam för snart ett år sedan hände det en del mystiskt i huset.
 
Jag är inte rädd men visst höll jag på att göra på mig när TVn drog igång när jag redan låg i bingen sedan en halvtimme tillbaka.

Huset har tidigare varit lugnt men sedan hustrun skapade ett litet husaltare har oförklarliga saker inträffat. Jag är normalt inte rädd men den gången TVn drog igång blev jag skraj.

I höstas när vi var i Thailand frågade familjen om det var något jag önskade. Jovisst sa jag en "Lucky cat" skulle vara kul att ha i Sverige. Lucky cat finns överallt i Thailand framförallt i butiker och på sjukhus. Många hem har också de här guld och silverkatterna som genom att vifta på vänsterarmen ska skänka lycka till huset. Rörelsen drivs av ett batteri och det är ingen perpetum mobile om nu någon trodde det.

Vår katt slutade att vifta på armen för en cirka två veckor sedan. Han blev väl trött i armen, sa Mai. Äh, sa jag "batteriet är slut". Igår kväll hade tydligen katten vilat färdigt. (Han kanske lider av musarm? Hahaha!) Jo här kommer det lite oförklarliga. Katten hade satt igång och vifta på armen alldeles själv. Det ska inte kunna gå! Hur katten(!) gick det till?

Jag har funderat på om någon av mina döttrar möjligen vill överta Lucky cat någon gång i framtiden när jag gått ur folkbokföringen. Fast vi har väl slopat arvs-katten i Sverige?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela